Prispieva k výraznému zníženiu počtu neplánovaných odstávok, umožňuje rýchlejšie riešiť prípadné problémy aj efektívnejšie plánovať údržbu. Zjednoduší tiež administratívu a zdieľanie informácií. V čom vám digitalizácia uľahčí prevádzku výťahov, ako funguje a dá sa uplatniť aj vo vašom bytovom dome?

Digitalizácia a moderné technológie pomáhajú v najrôznejších oblastiach a správa výťahov nie je výnimkou. Takzvaný internet vecí umožňuje digitálne prepojenie výťahu so všetkými, ktorí sa na jeho správe podieľajú, teda s majiteľom budovy, správcom, ale aj s dispečingom servisnej organizácie a so samotnými technikmi. Tí všetci majú kedykoľvek po ruke aktuálne informácie o stave zariadenia a môžu na ne okamžite reagovať, čo uľahčuje nielen komunikáciu, ale aj samotné zabezpečenie plynulej prevádzky. Digitalizácia tak posúva servisné služby na úplne inú úroveň.

Aké výhody z toho pre vás vyplývajú?

  1. Minimum neplánovaných odstávok

Úplne prelomová je služba vzdialeného monitoringu. „Funguje celkom jednoducho. Senzory umiestnené vo výťahu neustále sledujú stav kľúčových komponentov a včas upozornia na možnú komplikáciu. Výsledkom je takzvaná prediktívna údržba. Vďaka nej je možné prípadný technický problém, napríklad opotrebovanú súčiastku, odhaliť a riešiť skôr, ako ovplyvní plynulú premávku výťahu,“ vysvetľuje Robert Riegler, prevádzkový riaditeľ zo spoločnosti Schindler výťahy a eskalátory a.s. Výrazne tak ubudnú situácie, kedy musia vyjsť po schodoch ľudia s ťažkým nákupom alebo dokonca kočiarom či s palicou.

  1. Rýchlejšie riešenie problému

Ak sa porucha predsa len vyskytne, k technikom okamžite mieri automatické servisné hlásenie a oni sa môžu pustiť do práce. To podľa doterajších skúseností firmy Schindler znamená priemerne trojhodinový náskok oproti minulosti, kedy k riešeniu problému došlo až vo chvíli, keď ho zaznamenal a nahlásil zákazník. Množstvo drobných porúch (napríklad pokiaľ ide o software) je navyše možné vyriešiť vzdialene, teda bez nutnosti príchodu technika na miesto.

  1. Lepšia správa výťahu aj plánovanie investícií

Efektívnejšia je aj práca technika v teréne. Zatiaľ čo predtým mohol urobiť diagnostiku až na mieste a vyriešenie prípadného problému si tak spravidla vyžiadalo viacero návštev, teraz má kompletné informácie o stave zariadenia k dispozícii online. Môže sa teda dobre pripraviť, zabezpečiť si náhradné diely a v rámci jedinej návštevy vybaviť všetko potrebné.

Digitalizácia uľahčí majiteľom budov aj plánovanie investícií. Vzhľadom k dokonalému prehľadu o stavu zariadenia totiž dobre vedia, čo ešte môže počkať a čo už rozhodne neodkladať. Navyše aj v prípade výťahov obvykle platí, že účinná prevencia je lacnejšia ako riešenie už vzniknutého problému. Správcovia zase ocenia, že majú vždy po ruke kompletné informácie o zariadení, rovnako aktuálne, ako aj z histórie.

Do digitálnej éry bez obáv

Informácie môžu mať oprávnené osoby stále k dispozícii nielen prostredníctvom počítača, ale tiež cez aplikáciu pre mobilné telefóny a tablety. Ovládanie je prehľadné a jednoduché, takže ho bez problému zvládnete, aj ak nie ste technický typ. Namiesto analógových liniek využíva Schindler bezdrôtové pripojenie 4G/LTE. Samozrejmosťou je prvotriedne zabezpečenie dát. Pre prípad výpadku napájania je zariadenie vybavené záložnou batériou.

Príležitosť aj pre staršie výťahy

Služby Schindler Ahead je v súčasnej dobe možné využívať len vo výťahoch značky Schindler. Nevyhnutnou výbavou je hardwarové zariadenie CUBE, prostredníctvom ktorého celý systém funguje. Automaticky sú ním vybavené výťahy Schindler vyrobené od roku 2018. Bez problémov je možné ho nainštalovať tiež do starších výťahov tejto značky, konkrétne do tých, ktoré boli vyrobené v rokoch 2010 až 2017.

Zaujali vás možnosti digitalizácie a chcete ich využívať alebo sa o nich dozvedieť viac? Obráťte sa na zástupcov značky Schindler vo vašej oblasti. Radi vám ­pomôžu. Kontakty nájdete na www.schindler.sk.