Keď je dielňa plná rôznych vecí, môže sa ľahko stať, že sa vám v nich spraví neporiadok. Pritom každá dielňa sa dá upratať a zorganizovať pomocou niekoľkých jednoduchých tipov. Odborník z Hornbachu prináša 6 krokov pre dokonalú a prehľadnú dielňu.

  1. Začnite inventúrou

To, ako si usporiadate svoje náradie súvisí do veľkej miery s tým, koľko ho máte. Prvým krokom, ktorý by ste mali urobiť ešte upratovaním, je urobiť inventúru. Rozložte si náradie, súčiastky a všetko ďalšie príslušenstvo. Získate tak prehľad o tom, s čím pracujete, a možno dokonca nájdete náradie, ktoré už nepotrebujete, nepoužívate alebo je pokazené.

  1. Zbavte sa nečistoty na podlahe a stoloch

Organizácia dielne bude jednoduchšia, ak začnete s prázdnym priestorom. Ak máte okolo seba rozhádzané množstvo krabíc a iných náhodných vecí, bude ťažké dostať sa do každého zákutia. „Ak máte veľkú skrinku s náradím, ktorá sa dá jednoducho presunúť, môžete ju z dielne vybrať. Keď je priestor prázdny, nasleduje dôkladné upratovanie. Najprv by ste mali pozametať a povysávať. Uistite sa, že ste vysali nielen zem a stoly, ale aj steny a strop – zbavíte sa tak starých pavučín,“ hovorí Zlatko Slebodník, odborník z oddelenia náradia a železiarstva v projektových marketoch Hornbach.

Pri práci sa vám môžu hromadiť zvyšky dreva, kovu alebo iného odpadu. Ak chcete mať v dielni neustále poriadok, musíte mať naplánovaný aj spôsob skladovania a likvidácie všetkého odpadu. Čistá dielňa sa nezaobíde bez priemyselného vysávača. „Praktickosť priemyselných vysávačov tkvie v tom, že sú určené na mokré i suché vysávanie. Vysajú kovové piliny, hobliny, prach, stavebné sutiny a vodu, vysvetľuje odborník.

  1. Roztrieďte všetko potrebné

Keď ste skončili s upratovaním, nechajte dielňu chvíľu vyvetrať. Je to tiež ideálny čas na roztriedenie všetkého, čo ste z dielne vyniesli von. Vytvorte niekoľko hromád: ponechať, predať, darovať alebo vyhodiť. Keď skončíte s prvotným triedením, môžete hromadu „nechať si“ ešte viac roztriediť do rôznych kategórií. Pomôže vám to neskôr, keď budete všetko ukladať späť do dielne.

  1. Usporiadajte svoje náradie

Roztriedené náradie bude potrebné usporiadať podľa toho, na čo sa používa. Na organizáciu sú ideálne predovšetkým pojazdné dielenské skrinky, ktoré sa dajú jednoducho premiestniť z jedného miesta na druhé. Nezabúdajte ani na kúpu opasku na náradie.

  1. Využite priestor na stene

Všetky roztriedené veci je potrebné niekam uložiť. „Police ponúkajú výbornú možnosť ako využiť priestor na stene. Sú vhodné na uloženie vecí, ako sú kufríky na elektrické náradie, pracovný materiál a zásoby, boxy na náradie, kufríky na diely alebo ďalšie pomôcky. Ak máte čas, môžete si police vyrobiť aj sami, alebo ich jednoducho kúpite už hotové,“ radí Zlatko Slebodník.

  1. Vyhraďte si čas na organizáciu

Zaneprázdnený a uponáhľaný život vám môže stáť v ceste pri udržiavaní poriadku a čistoty v dielni. Najlepším spôsobom je vyhradiť si určitý čas na pravidelné upratovanie. „Žijeme v dobe digitálnej. Ak používate kalendár v počítači alebo telefóne, vyhraďte si každých pár mesiacov čas, ktorý využijete na upratovanie svojho pracovného priestoru. V opačnom prípade môžu uplynúť roky a z vašej dielne sa stane jedno veľké bludisko, v ktorom sa všetko stráca,“ dodáva odborník z Hornbachu.