Na východoslovenských cestách sa opäť klepalo po základnom kameni. Tentoraz kvôli zahájeniu výstavby jedného z úsekov rýchlostnej cesty R4 pri Prešove.
Príbeh výstavby R4 zatiaľ nestihol napísať veľa kapitol. Z rýchlostnej cesty, ktorá má viesť od poľskej hranice pri Vyšnom Komárniku cez Prešov a Košice až po Milhosť na maďarskej hranici, sa doposiaľ zrealizovali iba 2 úseky v dĺžke necelých 20 km. Včerajším poklepaním základného kameňa však začala výstavba ďalšej časti, konkrétne severného obchvatu Prešova.
Štart I. etapy obchvatu s dĺžkou 4,3 km
V rámci výstavby tohto obchvatu najprv prebehne realizácia I. etapy, ktorej výsledkom bude nový 4,3-kilometrový úsek. Vodičom prechádzajúcim cez Prešov, resp. prichádzajúcim do Prešova má skrátiť celkový prejazd danou trasou o 9 minút. Doprava v tejto časti regiónu sa zároveň odľahčí, čo by malo prispieť k vyššej bezpečnosti na ostatných cestách.
Zdroj: TASR/AP
Obchvatom prejde 16 000 áut za 1 deň
Predpoklad odľahčenia dopravy okolo Prešova vyplýva aj z prognóz, s ktorými v rámci štartu výstavby úseku prišli kompetentní. Podľa nich má po sprevádzkovaní obchvatu prejsť daným úsekom až 16 000 áut za jediný deň. Vzhľadom na význam úseku, ktorý bude súčasťou R4 napájajúcej sa na dôležité cesty na oboch stranách hranice, môže byť toto číslo ešte vyššie.
Zdroj: greenmotion.com
Realizácia obchvatu má trvať 4 roky, aspoň taký je plán. Kompetentní síce rátajú so skrátením prác o 6 mesiacov, no či sa to podarí, to ukáže samotný priebeh výstavby. Stavať sa totiž bude v nehostinnom teréne, kvôli ktorému sa do návrhu úseku dostali aj 3 mosty a 1 tunel. Prípadné meškanie sa tak vylúčiť nedá. Oficiálne sa však po novom obchvate má jazdiť v roku 2023.
Text: Róbert Bosák
Zdroj: www.tasr.sk
Foto zdroj: www.tasr.sk, TASR/AP, greenmotion.com